– Probiotyki, czy bardziej zrozumiale dla kupujących – dobre bakterie – to szansa dla mlecznych produktów fermentowanych – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Monika Milej, Marketing Manager CEE w Chr. Hansen Poland. – Promując te produkty możemy jeszcze raz zwrócić uwagę na właściwości prozdrowotne nie tylko samych szczepów probiotycznych, ale także mlecznych produktów fermentowanych w ogóle.
– Konsumenci chcą się odżywiać zdrowo, szukają informacji na ten
temat. Rosnąca świadomość na temat kluczowej roli mikrobioty w zdrowiu
człowieka sprzyja zainteresowaniu dobrymi bakteriami. Na razie
korzystają na tym producenci suplementów diety, jednak to właśnie
produkty mleczne są idealnym i naturalnym środowiskiem dla dobrych
bakterii. Należy o tym mówić – wskazuje nasza rozmówczyni.
– Kluczową rolę odgrywa tutaj kampania edukacyjna i niestandardowa
kampania marketingowa. Młodzi konsumenci na zachodzie Europy coraz
chętniej sięgają po napoje mleczne. Coca-Cola odniosła ogromy sukces ze
swoimi mlecznymi napojami Fairlife, które trafiły w gusta młodego
pokolenia. Wyraźny trend redukcji zawartości cukru w napojach gazowanych
otwiera nowe możliwości dla produktów mleczarskich również. Rośnie
także kategoria napojów dla osób aktywnie uprawiających sport, gdzie
mleko i bakterie probiotyczne mają wiele do zaoferowania – dodaje Monika
Milej, Marketing Manager CEE w Chr. Hansen Poland.
aktualizacja (RP)