– Szybki rozwój prywatnych marek zobowiązuje globalne brandy do dywersyfikacji portfolio produktów. Konsekwencją jest szybsze zarządzanie projektami i łańcuchem dostaw z jednej strony, ale również zróżnicowanie w punkcie sprzedaży po drugiej stronie – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Jaime Montesdeoca, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju w Emsur Polska. – W tym kontekście właściciele marek muszą dostarczyć dodatkową wartość dodaną poprzez opakowanie. Opakowanie jutra będzie bardziej złożone, interaktywne i ekologiczne. Ponadto, dodatkowe cechy (cięcie laserowe, możliwość wielokrotnego zamykania oraz pomiar temperatury) staną się popularne w sektorze produktów mlecznych.
– Również, produkty takie jak jogurt pitny staną się produktami
odpowiadającym szybkiemu stylowi życia ludzi. Detaliści muszą konkurować
z globalnymi właścicielami marek, a czasami jedyną drogą do zwycięstwa
na półce jest innowacja. Często w przemyśle widzimy, że prywatna
etykieta jest bardziej innowacyjna niż większość popularnych marek. W
tym kontekście opakowanie jest kluczem do sukcesu. Przykucie uwagi
klientów zawsze zależy od rodzaju produktu. Jednak patrząc ogólnie,
klienci rozpatrują opakowania w kategorii wygody, trwałości, jakości i
estetyki. Ochrona środowiska poprzez korzystanie z materiałów mu
przyjaznych jest jedną z tendencji rozwijających się na rynku opakowań.
Coraz częściej stają się popularne materiały biodegradowalne takie jak
PLA – dodaje Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju w Emsur Polska.
– W odpowiedzi na dynamiczny rozwój rynku oraz zmian zachodzących w
zachowaniach konsumentów, potrzebne są produkty dopasowane do szybkiego
stylu życia ludzi. Opakowania umożliwiające wielokrotne zamykanie oraz
spożycie produktu poza domem są wygodnym rozwiązaniem dla użytkownika.
Oczywiście, kwestie estetyczne opakowania oraz wszelkiego rodzaju
innowacje mające na celu zaangażowanie i interakcje z konsumentem czynią
produkt atrakcyjniejszym – podsumowuje Jaime Montesdeoca, Dyrektor ds.
Sprzedaży i Rozwoju w Emsur Polska.
aktualizacja (RP)