Nowe przedsiębiorstwo będzie nosiło nazwę Fonterra Future Dairy Partners. Lukas Paravicini, Dyrektor Operacyjny Fonterra Global Consumer and Foodservice, powiedział, że partnerstwo to pozwoli przygotować grunt do wejścia na największy i najszybciej rosnący rynek mleczarski na świecie. Zapotrzebowanie konsumentów na nabiał w Indiach w ciągu najbliższych siedmiu lat ma wzrosnąć o 82 mld litrów – siedem razy więcej niż prognozowany wzrost w Chinach.
– Początkowe etapy partnerstwa skoncentrują się na rozwoju produktu i
marketingu przy właściwych inwestycjach kapitałowych dokonanych w tym
okresie. Pierwsze produkty konsumenckie pojawią się w połowie 2019 roku,
z wykorzystaniem zarówno lokalnego mleka jak i produktów mlecznych z
Nowej Zelandii. Firma chce lepiej poznać rynek i ustalić priorytety
geograficzne. Paravicini dodał, że wspólne przedsiębiorstwo powstaje w
momencie, gdy indyjski przemysł mleczarski przekształca się.
Ma to nastąpić poprzez zróżnicowanie produktów i marek w kierunku
produktów z wartością dodaną i wyrobów bardziej innowacyjnych. Kishore
Biyani, Dyrektor Generalny firmy Future Group powiedział, że
stowarzyszenie z Fonterrą pojawia się w czasach, gdy przemysł mleczarski
w Indiach kwitnie. – Konsumpcja mleka i innych produktów mlecznych w
Indiach rośnie i nadal będzie otrzymywać duże zapotrzebowanie. Dzięki
Fonterra, Future Consumer wzbogaci swoją ofertę produktów spożywczych i
zaoferuje różnorodne produkty mleczne, które są bardzo popularne i
codziennie konsumowane. Siłą napędową rynku jest młoda populacja (70%
osób ma mniej niż 45 lat). Są to cyfrowi konsumenci, żyją na obszarach
miejskich, prowadzą aktywny tryb życia, mają większy dochód
rozporządzalny i chcą konsumować produkty o wyższej jakości i wyższej
wartości odżywczej.
Future Consumer Ltd jest częścią Future Group, planuje uruchomić w tym
roku 1100 sklepów. Sklepy będą znajdować się w bezpośredniej bliskości
docelowych konsumentów. Future Group jest obecna w 26 z 31 indyjskich
stanów z ponad 2000 nowoczesnymi punktami handlowymi i 5 000 publicznych
punktów dystrybucyjnych oraz ogólnokrajową siecią dystrybucji w
łańcuchu chłodniczym.
aktualizacja (RP)