Fonterra wchodzi w joint-venture z Future Consumer. Prognozuje 7-krotnie wyższy wzrost rynku niż w Chinach. Nowa era rozwoju dla mleczarstwa.

18 sierpnia 2018 wróć do listy informacji »

Nowe przedsiębiorstwo będzie nosiło nazwę Fonterra Future Dairy Partners. Lukas Paravicini, Dyrektor Operacyjny Fonterra Global Consumer and Foodservice, powiedział, że partnerstwo to pozwoli przygotować grunt do wejścia na największy i najszybciej rosnący rynek mleczarski na świecie. Zapotrzebowanie konsumentów na nabiał w Indiach w ciągu najbliższych siedmiu lat ma wzrosnąć o 82 mld litrów – siedem razy więcej niż prognozowany wzrost w Chinach.


– Początkowe etapy partnerstwa skoncentrują się na rozwoju produktu i marketingu przy właściwych inwestycjach kapitałowych dokonanych w tym okresie. Pierwsze produkty konsumenckie pojawią się w połowie 2019 roku, z wykorzystaniem zarówno lokalnego mleka jak i produktów mlecznych z Nowej Zelandii. Firma chce lepiej poznać rynek i ustalić priorytety geograficzne. Paravicini dodał, że wspólne przedsiębiorstwo powstaje w momencie, gdy indyjski przemysł mleczarski przekształca się.

Ma to nastąpić poprzez zróżnicowanie produktów i marek w kierunku produktów z wartością dodaną i wyrobów bardziej innowacyjnych. Kishore Biyani, Dyrektor Generalny firmy Future Group powiedział, że stowarzyszenie z Fonterrą pojawia się w czasach, gdy przemysł mleczarski w Indiach kwitnie. – Konsumpcja mleka i innych produktów mlecznych w Indiach rośnie i nadal będzie otrzymywać duże zapotrzebowanie. Dzięki Fonterra, Future Consumer wzbogaci swoją ofertę produktów spożywczych i zaoferuje różnorodne produkty mleczne, które są bardzo popularne i codziennie konsumowane. Siłą napędową rynku jest młoda populacja (70% osób ma mniej niż 45 lat). Są to cyfrowi konsumenci, żyją na obszarach miejskich, prowadzą aktywny tryb życia, mają większy dochód rozporządzalny i chcą konsumować produkty o wyższej jakości i wyższej wartości odżywczej.

Future Consumer Ltd jest częścią Future Group, planuje uruchomić w tym roku 1100 sklepów. Sklepy będą znajdować się w bezpośredniej bliskości docelowych konsumentów. Future Group jest obecna w 26 z 31 indyjskich stanów z ponad 2000 nowoczesnymi punktami handlowymi i 5 000 publicznych punktów dystrybucyjnych oraz ogólnokrajową siecią dystrybucji w łańcuchu chłodniczym.

aktualizacja (RP)