Pełne mleko w proszku instant zawiera 2% laktozy i ma być kolejną mocną pozycją w ofercie nowozelandzkiego giganta. Andrew Maude, Dyrektor Kategorii Proszków Konsumenckich w firmie Fonterra powołuje się na fakt, iż duża grupa konsumentów w Azji i Ameryce Południowej obawia się nietolerancji laktozy, która w krajach Południa jest znacząco wyższa niż w krajach Północy.
Nieprzypadkowo Fonterra zorganizowała debiut produktu podczas targów
Gulfood w Dubaju, na który przybyło 90 tys. odwiedzających oraz 5 tys.
wystawców.
Segment produktów niskolaktozowych należy do najszybciej
rozwijających się: dotyczy to nie tylko klasycznych produktów, ale i
lodów. Globalna wartość żywności bezlaktozowej osiągnęła poziom 5,6 mld
euro za 2015 rok. Szacuje się, że roczna dynamika osiągnie 6% licząc do
2020 roku.
Fonterra wprowadziła też na rynek w Nowej Zelandii mleko świeże Anchor Zero Lacto.
aktualizacja (RP)