FrieslandCampina z dużym zyskiem netto

23 marca 2015 wróć do listy informacji »

Dochody za 2014 rok obliczono na 11,3 mld euro (2,2% w górę). Zysk netto zasługuje na uwagę: było to aż 303 mln euro. Firma odnotowała 5,7% ilościowy wzrost sprzedaży odżywek dla dzieci Chinach i Hongkongu. Jednocześnie spadł wolumen sprzedaży napojów: o 5,4%. Warto jednocześnie zwrócić uwagę na 14,5% spadek sprzedaży markowych serów, co zarząd mleczarni tłumaczy embargo i wyższą konkurencją.

W 2014 roku FrieslandCampina zainwestowała 656 mln euro. Powstała spółka joint-venture z China Huishan Dairy Holdings. Holenderski gigant kupował także mleczarnie: w Wybrzeżu Kości Słoniowej (od Olamu) oraz we Włoszech (spółki DEK i Orange srl).

Zarząd mleczarni spodziewa się niewielkiego wzrostu popytu na nabiał. Wynikać on będzie z rosnącego popytu ze strony klasy średniej w Azji i Afryce. Wzrostu należy także oczekiwać w segmencie odżywek dla dzieci. Wzrostu można spodziewać się także w segmencie dodatków i napojów na bazie mleka (tutaj ożywienie może nastąpić poza Europą).

W 2015 roku mleczarnia zainwestuje kolejne 600 mln euro.FrieslandCampina spodziewa się spadku popytu na rodzimym rynku holenderskim, ale oczekuje że restrukturyzacja Grupy w Holandii, Niemczech, Belgii i Węgrzech przyniesie wzrost zysku operacyjnego.

aktualizacja (RP) 16.03.2015