GS1 Polska: Cyfrowa rewolucja we współpracy z dostawcami - Carrefour jako pierwsza sieć handlowa uruchamia w Polsce GDSN
18 czerwca 2018
wróć do listy informacji »
Carrefour rozpoczął implementację produkcyjną systemu
Globalnej Synchronizacji Danych (GDSN) w Polsce. Polska jest kolejnym po
Francji, Brazylii i Tajwanie krajem, w którym Carrefour konsekwentnie
wdraża system do wymiany danych produktowych w ramach realizacji swojej
strategii cyfrowej transformacji. Celem projektu jest całkowite
wyeliminowanie kart produktowych i zastąpienie ich elektroniczną wymianą
danych opartą na globalnych standardach GS1. W ramach nowego systemu
działa już 5 dostawców sieci, a kolejnych 18 przygotowuje się do jego
wdrożenia.
GDSN (Global Data Synchronization Network) to sieć certyfikowanych
katalogów pozwalająca na szybką i precyzyjną wymianę danych produktowych
u wszystkich uczestników łańcucha dostaw – od producentów i dostawców,
przez magazyny, transport, logistykę, aż po sklepy offline i online.
GDSN opiera się standardach GS1, zapewniając bezpieczną i ciągłą
synchronizację danych podstawowych w czasie rzeczywistym. Zastąpienie
tradycyjnych kart produktowych wymianą GDSN przynosi szereg
udokumentowanych korzyści, w tym pozwala na redukcję błędów w
zamówieniach oraz wyeliminowanie braków na półkach poprzez lepsze
zarządzanie zapasami. GDSN usprawnia również aktualizację baz danych
podstawowych, a także przyspiesza wprowadzanie nowych produktów na rynek
czy organizację promocji, co wpływa na zwiększenie sprzedaży.
- Carrefour jako pierwsza sieć na polskim rynku wprowadził system
globalnej wymiany i synchronizacji danych do współpracy z dostawcami.
GDSN to cyfrowa rewolucja dla całej branży handlowej, która nie tylko
pomaga usprawnić codzienną współpracę w ramach całego łańcucha dostaw,
ale przynosi również wymierne efekty finansowe i biznesowe. To kolejny
krok milowy w cyfryzacji wymiany danych na polskim rynku – mówi
Katarzyna Orlińska, Dyrektor ds. digitalizacji Carrefour Polska.
- Dziś, gdy kluczowym wyzwaniem w handlu jest omnichannel, czyli
spójne zarządzanie kanałami offline i online, posiadanie wiarygodnych
danych produktowych ma kluczowe znaczenie. Mamy świadomość, jak istotnym
elementem są sprawne mechanizmy ich udostępniania oraz gwarancja ich
wysokiej jakości. Aktywnie wspieramy polskich producentów w usprawnianiu
własnych procesów zarządzania danymi, jak i we włączeniu się w system
GDSN. Nasze międzynarodowe doświadczenia oraz pilotażowy projekt z
Carrefour pokazują, że GDSN, wpływając na poprawę danych produktowych,
usprawnia zarządzanie zapasami oraz obniża współczynnik utraconej w
zapasach na półkach sprzedaży – komentuje Elżbieta Hałas, CEO GS1 Polska
z GS1 Polska.
Carrefour jest pierwszą siecią w Polsce, która wdraża GDSN.
Implementację poprzedziły prace przygotowawcze, które doprowadziły do
uzgodnienia w branży FMCG polskiego modelu danych podstawowych, który
jest kompatybilny z modelami europejskimi oraz jest zgodny z
obowiązującymi regulacjami prawnymi. Firmy w Polsce wybrały jeden z
trzech certyfikowanych katalogów GDSN oferowanych przez Brandbank AC
Nielsen, FSENet oraz Comarch. Wśród pierwszych dostawców korzystających z
nowego sposobu wymiany danych produktowych są Fritolay (Pepsico),
Colgate/Palmolive, VitaProdukt, Zakłady Tłuszczowe Kruszwica oraz
Atlanta.
aktualizacja (RP)