– Obserwujemy na rynku nowe trendy, dużą aktywność producentów w obszarze produktów odpowiadających na konsumencką potrzebę zachowania zbilansowanej i zdrowej diety oraz bezpieczeństwa produktu, a zatem odwołujących się do naturalności, braku konserwantów czy sztucznych składników – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Sielankowy świat i wszechobecna natura wpisuje się także w bardzo modny i popularny obecnie trend – Slow Life. To pozytywna idea, która zwraca uwagę na zbyt szybkie tempo w jakim żyjemy i promuje styl życia bliski naturze i jej rytmowi.
– Widoczny jest coraz wyraźniejszy związek między sposobem
odżywiania, a jakością i długością życia. Okres aktywności zawodowej
sukcesywnie się wydłuża. Obserwujemy coraz większą popularyzację
zdrowego trybu życia. Zdrowe, odżywcze produkty żywnościowe są
komplementarnym elementem tego trendu. Przy budowaniu oferty produktowej
staramy się reagować na oczekiwania rynku, chcemy być otwarci na
posiadanie w swojej ofercie różnych produktów, także dla wegetarian czy
wegan. Chociaż konsumenci w Polsce są otwarci na nowości, również
innowacyjne, jest jeszcze zbyt wcześnie na wprowadzenie do szerokiej
sprzedaży w naszym kraju wielu nowych rozwiązań, chociażby wegańskich
„serów”. W Niemczech produkty wegańskie to nisza, która jednak bardzo
szybko rośnie, stąd zwróciliśmy na nią uwagę. Mamy w Niemczech produkty
pod marką Simply V. Są to produkty wytwarzane na bazie migdałów,
opracowane przez jedno z niemieckich przedsiębiorstw wchodzących w skład
grupy Hochland. Zainteresowanie konsumentów często skłania do większej
elastyczności i tworzenia produktów stosownych do konkretnych potrzeb –
mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland
Polska.
aktualizacja (RP)