– Sery twarde to największa kategoria na rynku sera,
zdaniem ekspertów jej wartość roczna przekracza 2 mld zł – mówi Forum
Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services
Manager Hochland Polska. – W procesie wyboru sera twardego najważniejsze
są zdecydowanie typ sera i jego smak. Badania rynkowe wyraźnie
pokazują, że konsumenci kierują się także marką sera, ale to już w
następnej kolejności. Natomiast dla wielu synonimem wysokiej jakości
sera twardego są duże dziury.
– Rynek FMCG w Polsce zmienia się dynamiczne, a najbardziej znacząca
jest zmiana oczekiwań konsumenckich. W naszym modelu biznesowym
najważniejszy jest konsument. W przypadku serów żółtych produkty
paczkowane cieszą się większą popularnością. Wynika to głównie z wygody
konsumentów. Współczesnym wyzwaniem są wyroby mleczarskie idealnie
dopasowane do poszczególnych grup odbiorców tak, aby odnieść największy
sukces rynkowy. Dobór takich produktów jest niezwykle ważny, bo daje
firmom gwarancję sukcesu. Optymalna może okazać się multidyscyplinarna
współpraca, gdzie różne działy dostawcy i detalisty współpracują ze sobą
nad wymyślaniem coraz to nowych koncepcji produktów i dopasowywaniem
ich do określonych grup odbiorców – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz.
– W produkcie ważne są receptura i opakowanie, bowiem te dwie rzeczy
budują preferencje konsumenckie. Zdrowy styl życia jest dla konsumentów
coraz ważniejszy! Na fali tego trendu coraz więcej osób sięga po
naturalne produkty. Organizacja Business in the Community (BITC), jedna z
najbardziej opiniotwórczych instytucji w zakresie społecznej
odpowiedzialności biznesu na świecie, przedstawiła najważniejsze
oczekiwania konsumentów wobec produktów żywnościowych i zidentyfikowała
wynikające z nich wyzwania dla sektora (w raporcie „The Opportunities
and Challenges of Running a Responsible UK Food and Drink Business”).
Także polscy konsumenci coraz większą wagę przykładają do zdrowia i
bezpieczeństwa produktów, a także środowiskowych i etycznych uwarunkowań
procesu produkcji. Kluczem do rozwoju kategorii jest wprowadzenie
nowych rozwiązań w zakresie opakowań, smaku, składników. To miejsca na
prawdziwe innowacje, która powiększą grupę konsumentów oraz wprowadzą
nowe okazje do konsumpcji. Najcenniejsze są innowacje kreujące nowe
okazje i zwyczaje konsumenckie – dodaje Jacek Wyrzykiewicz, PR &
Marketing Services Manager Hochland Polska.
aktualizacja (RP)