– Upływający rok to rok przede wszystkim bardzo wysokich cen surowców. Wysokie ceny mleka i ceny masła na rynku oczywiście nie ułatwiają pracy – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska. – Zmieniającą się koniunktura międzynarodowa i krajowa, najpierw deficyty, a potem znów nadwyżki mleka: taka sytuacja negatywnie wpływa na planowanie zakupowe i ekonomiczne biznesu. Jednocześnie handel – znajdując się również w bardzo konkurencyjnym środowisku – z wielką niechęcią akceptuje te zmiany kosztów.
– Odnotowaliśmy dwucyfrowe wzrosty sprzedaży, zwiększenie nie tylko
naszych udziałów rynkowych, ale co ważniejsze, dynamiki wzrostowej całej
kategorii. Miniony rok to rekordowe wyniki w sprzedaży Almette, również
dzięki świetnie przygotowanej i zrealizowanej kontynuacji promocji
„Wygraj dom z natury po raz wtóry”. To także dalsze inwestycje w rozwój
produktów. Zdecydowanie na pierwszy plan wysuwa się mocne uderzenie na
podstawowym rynku serów topionych. Kompletny redesign marki połączony ze
zmianami receptur, programem intensywnego wsparcia dla kanałów
dystrybucji oraz mocną komunikacją medialną, podkreślającą walory
produktu oraz dodatków został dobrze przyjęty przez rynek – podkreśla
Jacek Wyrzykiewicz.
– Relaunch plastrów żółtych Hochland to kolejna aktywność, która
komunikuje naturalność oraz kluczowe dla konsumentów benefity
funkcjonalne: polskie mleko, bogactwo wapnia, skład bez laktozy oraz
konserwantów, a przede wszystkim bez GMO. To także nowy, udoskonalony
produkt i rezultat nowych receptur produktowych i poprawionej jakości
sera. Hochland Polska jako pierwsza firma mleczarska w Polsce otrzymała
dla serów żółtych w plastrach certyfikat jakościowy VLOG: „Wolne od
GMO”, który zapewnia konsumentów, że produkt produkowany jest bez użycia
technik genetycznych, dając tym samym Hochland Polska wyraźną przewagę
nad konkurencją – wskazuje nasz rozmówca.
– Najbliższe miesiące to dla handlu nabiałem czas intensywnej pracy.
A wszystko to na tle bardzo wysokich cen surowców. Rok 2018 przyniesie
także dużo nowych wyzwań, między innymi dotyczących coraz trudniejszego
rynku pracy. Jednak my jesteśmy pozytywnie nastawieni i wiemy, że jedyna
stała rzecz to zmiany! – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR &
Marketing Services Manager Hochland Polska.
aktualizacja (RP)