– Twarogi tradycyjne kierowane są przede wszystkim do konsumenta masowego. Rynek ten rozwija się w ostatnim okresie głównie w kierunku produktów najwyższej jakości, praktycznie zapakowanych, jednym słowem coraz bardziej wygodnych dla potencjalnego konsumenta – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska.
– Konsumenci są dziś bardziej świadomi, a przez to coraz bardziej
wymagający niż kiedykolwiek wcześniej. Zwracają większą uwagę na skład i
pochodzenie żywności oraz jej oddziaływanie na zdrowie. Producenci
żywności poprzez działania marketingowe i reklamowe mają największy
wpływ na kształtowanie modeli konsumpcji i dlatego podkreśla się ich
szczególną rolę w tym obszarze – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz.
– Potrzeby i oczekiwania konsumentów są dziś kluczowym czynnikiem
zmieniającym oblicze producentów żywności. Współczesnym wyzwaniem są
wyroby mleczarskie idealnie dopasowane do poszczególnych grup odbiorców
tak, aby odnieść największy sukces rynkowy. Dobór takich produktów jest
niezwykle ważny, bo daje firmom gwarancję sukcesu. Optymalna może okazać
się multi-dyscyplinarna współpraca, gdzie różne działy dostawcy i
detalisty współpracują ze sobą nad wymyślaniem coraz to nowych koncepcji
produktów i dopasowywaniem ich do określonych grup odbiorców –
podkreśla nasz rozmówca.
– Jemy to, co jest naturalne, zdrowe, prawie jak z ogródka i
jednocześnie smaczne. Pogodzenie tych rzeczy jest wielkim wyzwaniem.
Najbliżej tej definicji są właśnie tradycyjne twarogi i sery białe.
Naszym sztandarowym produktem są serki Almette, które są lekkostrawne,
nie zawierają konserwantów, zagęstników i barwników, a zawarty w nich
wapń wspiera rozwój dzieci w okresie intensywnego wzrostu. Miłośnicy
serków Almette mogą wybierać z bogatej oferty słonych wariantów z
ziołami, warzywami i przyprawami oraz spośród wariantów owocowych. To
idealny komponent kanapek, ale także dodatek do dań na ciepło oraz do
dipów. Od lat naszą spełnioną misją jest być innowacyjnym liderem na
rynku serów w Polsce i to jest nasz największy sukces. Kiedy
wchodziliśmy kolejno na rynki serów topionych, twarogowych czy
pleśniowych – marki nie były ich głównymi wyróżnikami. Dzięki nam dzieje
się inaczej i jesteśmy pewni, że tak zostanie! – mówi Jacek
Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska.
aktualizacja (RP)