– Obserwując sprzedaż serów pleśniowych możemy powiedzieć, że na stałe do jadłospisów polskich konsumentów wpisały się sery francuskie z porostem białej pleśni – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Magdalena Lewalska, Research & Development Manager w Euroser Dairy Group. – W naszym portfolio znajduje się również gama serów Frenchi, z której konsumenci mogą posmakować francuskiego brie i camembert. Zauważalny rozwój notuje też kategoria serów z przerostem niebieskiej pleśni, ale konsumenci nadal częściej wybierają sery o łagodniejszym smaku.
– Podejrzewam, że sery pleśniowe królują na polskich stołach głównie
jako przekąski lub składniki deski serów. Natomiast wraz ze wzrostem
zainteresowania kuchniami świata, mnogością publikacji, programów
telewizyjnych czy blogów zajmujących się tematyką kulinarną, podejście
konsumentów staje się również bardziej otwarte na nowe produkty –
wskazuje Magdalena Lewalska.
– W placówkach handlowych sery pleśniowe nie zawsze mają dość dobrą
ekspozycję, dlatego w naszym koncepcie Fresh Pack, gdzie dostarczamy
pokrojony, opakowany i gotowy do sprzedaży towar, dbamy o oznaczenie
produktów. Podajemy pełną nazwę, z informacją, że ser należy do
kategorii serów pleśniowych, z jakiego kraju pochodzi oraz jakiego smaku
konsument może się spodziewać. Dodatkowo, przejrzyste ułożenie i
ekspozycja serów pozwala na łatwe i sprawne znalezienie produktu oraz
porównanie go z innym w tej samej kategorii – podkreśla Research &
Development Manager w Euroser Dairy Group.
aktualizacja (RP)