Ornua ogłosiła rozpoczęcie ekspansji na rynek
południowokoreański w odpowiedzi na niepewność jakie niesie brexit.
Irlandzka misja handlowa z Ministrem Michaelem Creedem pod Seulem
została połączona z wejściem na półki tutejszych sieci handlowych
legendarnej irlandzkiej marki. Jak podają Irlandczycy oczekiwania
południowokoreańskich konsumentów co do standardów jakości są bardzo
wysokie.
W ostatnich latach marka Kerrygold weszła na półki w Chinach, Singapurze i Malezji.
Jak podkreślił John Jordan, CEO w Ornua na obszar EMEA & Azja,
wejście do Korei Południowej ma umożliwić marce Kerrygold osiągnięcie 1
mld euro obrotów rocznie ze wszystkich operacji na świecie.
W 2016 roku Irlandczycy sprzedali produkty Kerrygold o wartości 900
mln euro, większość z tej kwoty generowało masło. W 2016 roku Kerrygold
weszła do USA z likieriami na bazie śmietanki Kerrygold oraz do Niemiec z
jogurtami.
Korea Południowa to 11. gospodarka świata o wzroście rocznym 3,3%.
Spośród 51 mln ludzi, 82% mieszka w miastach. Kraj ten importuje 150
tys. ton serów i masła.
aktualizacja (RP)