Łaciate wychodzi na ulice polskich metropolii
17 października 2016
wróć do listy informacji »
O nowej, niestandardowej kampanii promocyjnej mleka Łaciate opowiada Ewa Gromadzka, kierownik marketingu Mlekpol (SM)
– 1 października w warszawskiej stacji Metro Centrum pojawiły się
kolosalne kartony mleka Łaciate. Czy to kolejna odsłona trwającej od
września kampanii reklamowej „Białe po mamie, zdrowe po byku”?
W sobotę, 1 października rozpoczęliśmy miesięczną kampanię
uzupełniająca tę telewizyjną, internetową i bilboardową. Na stacji Metro
Centrum stanęły słupy w postaci kartonów mleka Łaciate 3,2 %. To chyba
rzeczywiście największe kartony świata – mają prawie 3 metry wysokości.
Ale to nie koniec. Od 10 października Łaciate wyjdzie do ludzi i będzie
tak wychodzić do 4 listopada.
© mlekpol (sm)
Co to konkretnie oznacza?
– Chcemy bezpośrednio dotrzeć do konsumenta. Poza standardową
reklamą w TV, Internecie czy outdoorze odpowiadamy na oczekiwania
naszych klientów, którzy markę Łaciate kojarzą nie tylko z wybornymi
produktami mleczarskimi, ale również z nietypowym przekazem
marketingowym. Nasz projekt składa się z kilku elementów. Zaplanowaliśmy
obecność w warszawskim metrze również na nośnikach elektronicznych,
gdzie będzie emitowana znana już reklama „Białe po mamie, zdrowe po
byku”.
Jak już wspominałam na stacji Metro Centrum stanęły Łaciate kartony
XXL. A co najważniejsze - przygotowaliśmy limitowaną edycję mleka
Łaciate 3,2 % w kartonikach 200 ml ze słomką. To idealna porcja zdrowej
energii lub 2 dawki naturalnego dopełnia porannej kawy. W 11 dużych
miastach Polski rozdamy 68 tysięcy litrów mleka Łaciate rozlanego w 340
tysięcy wyjątkowych kartoników. Hostessy ubrane w Łaciate stroje,
wyposażone w Łaciate akcesoria będą obdarowywać przechodniów kartonem
pełnym Łaciatej, mlecznej energii.
Które to miasta i kiedy, gdzie będzie można dostać taki mleczny prezent?
– Zaczynamy od Warszawy, Katowic, Szczecina. Na naszej Łaciatej
mapie są również: Gdańsk, Kraków, Łódź, Rzeszów, Lublin, Bydgoszcz i
Wrocław. O konkretnych miejscach i terminach będziemy na bieżąco, z
wyprzedzeniem informować media lokalne danego regionu.
Czy tak duża kampania promocyjna jest potrzebna? Mleko Łaciate wciąż
jest najbardziej rozpoznawalną marką mleka, praktycznie co roku zdobywa
nagrody branży i konsumentów.
– Naszym celem jest dotarcie do różnych grup konsumenckich w tym też
tych, którzy zapomnieli o dobroczynnych właściwościach mleka. Nie
przypadkowo zaczynamy w październiku i celowo w dużych miastach. W
mniejszych aglomeracjach, na wsiach mleko wciąż jest jednym z
podstawowych elementów codziennego menu rodzin. W terminach, o których
będziemy informować na bieżąco, kartoniki mleka będą rozdawane w
miejscach najbardziej uczęszczanych. Każdorazowo będziemy zaczynać od
rana przypominając w ten sposób, że szklanka mleka to idealny początek
każdego dnia. Wyszliśmy do większych miast, które jesienią wypełniają
się studentami. To jedna z ciężej pracujących grup. Młodzi ludzie dziś
nie tylko się uczą, ale i zarabiają. To duży wysiłek dla potrzebujących
energii młodych organizmów. Mlekpol (SM) to firma, której zależy na
propagowaniu zdrowego odżywiania. Mimo nowoczesnej produkcji nadal
jesteśmy tradycjonalistami tzn. bazujemy na naturalnym surowcu i
sprawdzonych regionalnych recepturach. Naszym „wyjściem” do ludzi
chcielibyśmy przypomnieć, że mleko to naturalna energia, komplet
witamin, aminokwasów i lekko strawnego tłuszczu niezbędnego do
prawidłowego funkcjonowania i rozwoju. Nie warto ulegać modom i zgubnym w
perspektywie trendom żywieniowym.
Łaciate ma już 21 lat. Od ponad dwóch dekad reklamy tej marki
Mlekpol (SM) cieszą się sympatią konsumentów. Czy obecna kampania jest
pierwszą tak dużą i tak niestandardową?
– To pierwsza kampania tego typu choć Łaciate zawsze było nietypowe.
Nie boimy się działań niestandardowych. Mieliśmy już transmisje live z
obory, w której mieszkała nasza Łaciata producentka mleka, były też
akcje skierowane do dzieci, które miały okazję poznać świat gospodarstwa
mlecznego przy pomocy zabawek i gier. Tym razem docieramy bezpośrednie
do konsumenta. Wierzmy, że każdy dobry dzień zaczyna się szklanką mleka
Łaciate.
aktualizacja (RP)