– Łowickie mleko bez laktozy o zawartości tłuszczu 1,5% to propozycja dla tych, których organizm nie radzi sobie z trawieniem laktozy – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Kierownik Działu Marketingu mleczarni Łowicz (OSM). – Dodanie do mleka enzymu laktaza odpowiedzialnego za rozkładanie cukru mlecznego, eliminuje przykre dolegliwości trawienne, które występują po spożyciu nabiału u osób z nietolerancją laktozy. Warto pamiętać, że z wiekiem organizm ludzki wytwarza coraz mniej tego enzymu – najwięcej laktazy mamy w układzie trawiennym w wieku niemowlęcym, później jej aktywność maleje. Bez działania laktazy cukier mleczny zalega w organizmie i wywołuje zgagę, wzdęcia, biegunkę.
– Nietolerancja laktozy może być wrodzona lub wtórna. Wtórna pojawia
się po przejściu ostrej infekcji żołądka lub jelit. Częściej jednak
mamy do czynienia z genetycznym brakiem enzymu w organizmie. W takim
przypadku mleko bez laktozy nadal powinno być produktem obecnym w
diecie, aby uzupełniać poziom wapnia. Jest to szczególnie ważne dla osób
starszych. W przypadku, kiedy nie mamy problemów z trawieniem laktozy,
nie należy rezygnować ze zwykłego mleka – wyjaśnia Joanna Kołodyńska.
– Laktoza jest pożywką dla dobrych bakterii zasiedlających układ
pokarmowy. Szczególnie bakterie kwasu mlekowego obecne w wielu
produktach nabiałowych są ważne dla zdrowia i dobrego samopoczucia.
Mleko bez laktozy jest nieco słodsze niż normalne mleko i ma
delikatnie ciemniejszy kolor. To dzięki działaniu laktazy, która
rozkłada laktozę (zbudowaną z glukozy i galaktozy) na cukry proste. Mimo
słodszego smaku nie ulega zmianie kaloryczność produktu – wskazuje
nasza rozmówczyni.
– Łowickie mleko bez laktozy jest dostępne na rynku od kilku lat pod
marką Milkissima. Teraz zostało włączone do linii produktów łowickich i
zyskało nowy wygląd, spójny z resztą produktów. Motywem identyfikującym
jest łowicki pasiak, a wyróżnikiem funkcjonalności jest ogólnie
przyjęty na rynku kolor fioletowy – charakterystyczny dla produktów bez
laktozy dostępnych w sprzedaży – wskazuje Joanna Kołodyńska, Kierownik
Działu Marketingu mleczarni Łowicz (OSM).
aktualizacja (RP)