– Polacy chcą się zdrowo odżywiać i coraz większą uwagę zwracają na
to, co wkładają do koszyka zakupowego – mówi Aneta Będkowska Marketing
Manager w Sertop. – To właśnie dlatego warto mieć w swoim sklepie masło
klarowane czyli inaczej masło ghee, będące nieodłącznym elementem
zdrowej diety.
Właściwości masła klarowanego były znane już 2-3 tys.
lat temu. W tamtych czasach głównym powodem jego wytwarzania był długi
okres przechowywania, bowiem podczas klarowania dochodzi do zniszczenia
bakterii i odparowania wody, w wyniku czego zostaje sam tłuszcz, który
nie ulega jełczeniu. Kolejnym elementem decydującym o jego popularności
były także względy zdrowotne, ponieważ masło ghee traktowano nawet przed
laty jako środek leczniczy, gotując w nim zioła stosowane przy różnych
schorzeniach.
– Teraz, masło klarowane używa się w kuchni ze
względu na jego wysoką temperaturę dymienia, umożliwiającą bezpieczne
smażenie produktów w wysokiej temperaturze, a także dla podkreślenia
smaku potraw, które w przypadku masła ghee są także bezpieczne dla osób z
nietolerancją laktozy. Pomimo upływu czasu masło klarowane nie straciło
swoich zdrowotnych właściwości, dlatego warto promować go w swoim
sklepie, jako produkt, który nie tylko nie zwiększa ryzyka chorób układu
sercowo-naczyniowego (przy smażeniu do 60 minut), ale także wycisza
stany zapalne przewodu pokarmowego, pomaga w usuwaniu toksyn,
przyspiesza metabolizm i pozytywnie wpływa na kości, dzięki zawartości
wit. K i wit. D – dodaje Aneta Będkowska.
– Współczesny konsument to
wymagający konsument, który tworzy nowe mody żywieniowe, a my:
producenci i handlowcy musimy zrobić wszystko, aby spełnić jego
oczekiwania – podkreśla Marketing Manager w Sertop.
aktualizacja (RP)