– Popyt na masło nie maleje. Okresowa podwyżka cen tłuszczu mlecznego na światowych rynkach, a co za tym idzie – masła na półkach sklepowych, nie spowodowała drastycznego spadku sprzedaży tego generycznego produktu – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w mleczarni Mlekpol (SM). – Konsumenci już kilka lat temu „wrócili” do masła i ten trend nie zmienia się. Zawdzięczamy to m.in. programom i blogom kulinarnym promującym racjonalne odżywiane oraz sięganie do tradycji i kuchni naszych babć. Polski konsument wciąż zwraca uwagę na cenę masła, choć coraz częściej kieruje się znajomością marki i zaufaniem do niej. Liczy się także wysoka jakość i naturalny smak.
– Masło jest produktem idealnie wpisującym się w nurt żywności
tradycyjnej, z regionalnych naturalnych surowców. Od wieków produkcja
masła jest właściwie niezmienna. Opiera się na procesach mechanicznych.
Masło ekstra powstaje wyłącznie ze śmietanki. Ma wszystkie pozytywne
właściwości dobrego tłuszczu mlecznego. Jest bogate w witaminy A i E
oraz D i K. Porcją masła częściowo możemy uzupełnić deficyt witaminy D,
która pomaga przyswajać wapń, odpowiadający za gęstość kości. W
badaniach klinicznych udowodniono także przeciwzapalne i regeneracje
działanie części kwasów tłuszczowych występujących w maśle na nabłonek
jelitowy, co przeciwdziała nowotworom przewodu pokarmowego – opowiada
Ewa Gromadzka.
– Masło nie oparło się trendowi convenience, choć zdecydowanie w
mniejszym stopniu niż pozostałe wyroby mleczarskie. Oprócz właściwości
prozdrowotnych, naturalnego smaku i tradycyjnej receptury, liczy się
także wygodne podanie produktu – podkreśla Kierownik Marketingu w
mleczarni Mlekpol (SM).
– Konsument oczekuje, że porcja będzie dostosowana do jego potrzeb
bez obawy marnowania produktu. W przypadku masła nadal najchętniej
wybierane są kostki i osełki o gramaturze 200 g. Dla konsumentów
robiących zakupy na zapas, co za tym idzie poszukujących żywności w
opakowaniach zapewniających przechowanie większej porcji produktu w
sposób nie tylko bezpieczny, ale i wygodny, spółdzielnia Mlekpol (SM)
wprowadziła masło ekstra Łaciate w lekkim i praktycznym kubku o formie
maselniczki. Wysoka jakość kubka oraz dodatkowa zabezpieczająca folia
gwarantują dłuższy termin przydatności do spożycia – 60 dni – wskazuje
nasza rozmówczyni.
– Masło ekstra w opakowaniach o większych gramaturach częściej
kupowane jest w supermarketach i dyskontach. Tradycyjne i mniejsze
gramatury np. kostki i osełki 100-gramowe, dobrze sprzedają się w małych
sklepach osiedlowych – podsumowuje Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w
mleczarni Mlekpol (SM).
aktualizacja (RP)