– Silną markę tworzy co najmniej kilka czynników. Najważniejszym jest powtarzalna, wysoka jakość produktów sygnowanych danym godłem. Bardzo istotna jest również przemyślana i konsekwentna polityka handlowo-marketingowa – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM). – Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol ma silne marki, bo bez wątpienia spełnia te warunki. To nie jest łatwe w przypadku branży mleczarskiej, gdzie produkt należy do grupy tych najbardziej wrażliwych. Naszą flagową marką jest oczywiście Łaciate. Od początku jej istnienia, czyli od 22 lat, w strategii marketingowej postawiliśmy na opowiedzenie pewnej historii i wywołanie emocji. To działa. Dziś 96% konsumentów zna markę Łaciate. Blisko 80% z nich twierdzi, że jest najlepsza na rynku, a 55% konsumentów kupuje produkty Łaciate regularnie. Dane mówią same za siebie.
– Nieodzownym przy budowaniu lojalności konsumenckiej jest
odpowiadanie na potrzeby klientów. SM Mlekpol monitoruje rynek pod kątem
zmiany upodobań i oczekiwań konsumenckich. Nie ulegamy jednak
przelotnym modom. Badamy zachowania konsumenckie, dzięki czemu jesteśmy w
stanie zbudować efektywną platformę komunikacyjną bez potrzeby
nieprofesjonalnego manipulowania informacją. Dostosowujemy się do
nowoczesnych form komunikacyjnych, wykorzystujemy możliwości, które dają
nowe media. Dobrze prowadzona komunikacja marki to konsekwentne
budowanie więzi między producentem a konsumentem, a co za tym idzie
wpływanie na utrzymanie i wzrost zainteresowania ofertą. Stawiamy na
działania niestandardowe. Musimy przebić się przez szum
informacyjno-reklamowy marek, które powołując się na wątpliwe wartości
prozdrowotne ich produktów, przypisują sobie naturalność i
funkcjonalność. Oprócz kampanii spotowo-bilboardowych rozdawaliśmy, np.
mleko przechodniom w 11 największych miastach Polski, w warszawskim
metrze kilkukrotnie postawiliśmy gigantyczne kartony mleka, śmietanki
czy napojów fermentowanych Milko, które przypominały zabieganym
podróżnym o prozdrowotnych wartościach wyrobów mleczarskich – podkreśla
Ewa Gromadzka.
– Proponujemy także konkursy konsumenckie z atrakcyjnymi nagrodami.
Jako producentowi żywności zależy nam na promocji zdrowego stylu życia i
świadomego odżywiania. Wiosną rozpoczęliśmy nietypową, kilkuetapową
kampanię Maślanki Mrągowskiej „Nie jestem byle kim. Nie jem byle czego”,
której ambasadorami byli pracownicy SM Mlekpol. Bardzo istotnym
elementem w budowaniu siły marki jest permanentna obecność pełnej gamy
produktów w szerokiej dystrybucji. Nie możemy zapominać o wysokiej
jakości, bezpiecznych i wygodnych opakowaniach – dodaje Ewa Gromadzka,
Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM).
aktualizacja (RP)