Badanie firmy Nielsen określa wolumen i wartość
sprzedaży dla marek w 19 krajach dla 7 000 produktów. Dostępna część
raportu wskazuje, że udział wolumenowy marki własnej sieci handlowych w
nabiale ukształtował się w 2017 roku na poziomie 43% (dla porównania w
2016 roku było to 43,9%). Wartościowo patrząc udział wyniósł 37% w 2017
roku wobec 37,5% w 2016 roku.
Wzrosty w strukturze sprzedaży odnotowały następujące kategorie nabiałowe: sery pleśniowe, sery twarde i śmietanka.
Sery pleśniowe coraz lepiej sprzedają się pod marką własną: ich
udział wzrósł z 37,1% do 39,3%. Z 34,3% na 36% nastąpił wzrost pod
względem wartościowym. Dla śmietanki nastąpił wzrost z 27% do 27,3%
wolumenowo i wzrost z 21,2% do 21,7% wartościowo.
Najlepiej pod marką własną sprzedają się sery twarde (68% wolumenowo
i 60,5% wartościowo). Drugą kategorią pod względem największej
penetracji przez marki własne jest mleko: wolumenowy udział to 51,1% i
42,9% wartościowo.
Udział private label najbardziej kurczy się w kategorii maślanek i serów topionych.
aktualizacja (RP)