Program Mleczne Skarby jest kontynuacją 3-letniego programu informacyjno-promocyjnego Trade Milk, finansowanego w latach 2014-2017 ze środków Unii Europejskiej, służącego promocji wysokiej jakości produktów mlecznych pochodzących z Unii Europejskiej. Program Mleczne Skarby, sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka realizuje Polska Izba Mleka.
Chiny to największy rynek żywności i napojów na świecie i jeden z
najbardziej perspektywicznych rynków dla europejskiego eksportu
mleczarskiego. W 2017 r. Chiny były także jednym z największych
światowych importerów produktów mleczarskich (dane GTA), w
szczególności: masła i tłuszczów (92 tys. ton), OMP (247 tys. ton), PMP
(470 tys. ton).
W ostatnich latach eksport nabiału z UE do Chin wzrósł o 174,2%.
Zgodnie z danymi firmy clal, wolumen chińskiego importu produktów
mlecznych w całym 2017 r. zwiększył się o 12,9% wobec wzrostu o 20,4% w
2016 r. a jego wartość wzrosła w 2017 r. o 37,4% wobec wzrostu o 11,8% w
2016 r.
Chiny są jednym z największych importerów polskich produktów
mleczarskich spoza UE, a głównym produktem eksportowym jest serwatka.
Program informacyjno-promocyjny Mleczne Skarby obejmuje promocję
wybranych polskich przetworów mlecznych, przede wszystkim: mleczka
smakowe, mleko w proszku, jogurty i sery żółte dojrzewające.
Głównym celem programu Mleczne Skarby jest wzrost akceptacji
produktów polskich oraz wywołanie chęci ich zakupu poprzez nawiązanie
relacji z potencjalnymi partnerami biznesowymi oraz dystrybucję
informacji na temat wysokich standardów produkcji produktów mlecznych w
Polsce.
aktualizacja (RP)