– Grupa Kapitałowa Lacpol, jako jeden z czołowych
producentów masła ekstra w Polsce, blisko 70% produkcji ogólnej masła
sprzedaje w postaci formowanej w naszym kraju – zarówno w kanale
tradycyjnym, jak i w większości sieci handlowych w Polsce – mówi Forum
Mleczarskiemu Handel Tomasz Barski, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu w
Mlecz (ZPM) w Wolsztynie (Grupa Lacpol). – Produkt, jakim jest masło
ekstra – bazujący na tłuszczu mlecznym, jest jednym (obok mleka
spożywczego, sera żółtego) z podstawowych produktów pierwszej potrzeby w
całym mleczarskim asortymencie.
– Największą popularnością cieszy się niezmiennie kostka 200 g, a w
niektórych regionach kraju kostka o gramaturze 250 g i tradycyjne
opakowanie, jakim jest osełka 300 g. Zaobserwowany dynamiczny wzrost
ceny tłuszczu mlecznego w drugiej połowie poprzedniego roku spowodował
znaczący wzrost cen artykułów mleczarskich, bazujących głównie na
tłuszczu mlecznym (w tym masła).
Wraz z rosnącą półkową ceną sprzedaży popyt wyraźnie malał.
Analizując podobne okresy w poprzednich latach, spadek ten jednak był
mniejszy – podkreśla Tomasz Barski, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu w
Mlecz (ZPM) w Wolsztynie (Grupa Lacpol).
aktualizacja (RP)