Mlekovita, posiadając szerokie możliwości eksportowe, dynamicznie się rozwija i aktualnie posiada uprawnienia eksportowe do 144 krajów na wszystkich kontynentach: w Europie, Azji, Afryce, Australii oraz obu Amerykach: Północnej i Południowej (28 państw Unii Europejskiej i 116 poza UE). Dzięki temu Mlekovita od lat jest niezmiennie największym polskim eksporterem produktów mleczarskich, a smak jej wyśmienitych, najwyższej jakości produktów podbija serca i podniebienia światowych konsumentów od 1989 roku.
W 2015 roku Mlekovita wyeksportowała ponad 30% swojej produkcji na rynki całego świata. Z uwagi na szerokie zainteresowanie rynków zewnętrznych Mlekovita sukcesywnie pracuje nad pozyskiwaniem nowych rynków zbytu, do których w ostatnim czasie dołączył ciekawy kierunek: Indonezja. Eksport do tego kraju możliwy jest dzięki pozytywnemu wynikowi audytu. To szczególny sukces, ponieważ ogłaszając decyzję o otwarciu rynku dla polskich produktów mlecznych, ambasador Indonezji w Polsce Peter F. Gontha podkreślał, że była to pierwsza zakończona powodzeniem tego typu kontrola w państwie europejskim. Jak informuje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, ambasador zwrócił uwagę, że kraje ASEAN (Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej, którego członkami jest kilkanaście państw) to rynek ponad 600 mln konsumentów. Świadczy to o szerokich możliwościach eksportowych i ogromnym potencjale tamtejszego rynku.
Wielki potencjał ma też rynek rosyjski, jednakże ze względu na embargo eksport produktów do Federacji Rosyjskiej został wstrzymany. Budowany w Rosji przez lata przez Mlekovitę kapitał zaufania do polskich produktów został przerwany w 2014 r. Boleśnie odczuli to szczególnie konsumenci, którzy czekają na szybki powrót produktów Mlekovity na półki sklepowe, co wielokrotnie sygnalizowali, np. w korespondencji e-mailowej. Tym bardziej, że Mlekovita wciąż posiada odpowiednią ku temu infrastrukturę:
Mlekovita jest współwłaścicielem spółki „TD Mlekovita” zarejestrowanej w Kaliningradzie i zajmującej się sprzedażą hurtową i detaliczną oraz produkcją sera Mozzarella, który wytwarzała z dostarczonych przez SM Mlekovita półproduktów. Ponadto „TD Mlekovita” posiada sieć sprzedaży detalicznej – stan na dzień nałożenia embarga to 10 sklepów w Kaliningradzie i 2 w Moskwie – obecnie punkty te oraz ich klienci czekają na powrót Mlekovity i wznowienie sprzedaży. Na terenie Rosji Mlekovita była pracodawcą dla ponad 150 osób. W związku z tym Mlekovita uważnie obserwuje sytuację i przywiązuje bardzo dużą wagę do powrotu do współpracy na polu produkcji i sprzedaży wyrobów nabiałowych, ale przede wszystkim ogromnie ceni sobie relacje biznesowe, które pragnie dalej skutecznie rozwijać.
aktualizacja (RP) 25.02.2016