Segment serów premium jest bardzo przyszłościowy

15 listopada 2015 wróć do listy informacji »

– Sery z segmentu premium sprzedają się dobrze. W krajach zamożnych udział żywności typu premium wynosi ok. 5-10% w całym rynku.

W Polsce natomiast jest to około 3%, co sprawia że rynek jest wciąż bardzo przyszłościowy, a przy tym odznacza się stabilnością i odpornością na cykle koniunkturalne – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.

– Hochland Polska ma w ofercie wyjątkowe sery żółte Premium w wyrafinowanych wariantach smakowych charakteryzujące się dużym oczkowaniem. Oryginalne opakowanie podkreśla premiowość produktu i gwarantuje widoczność.

Emmentaler Classic ma łagodnie orzechowy smak, jest serem unikalnym o delikatnym smaku. Elastyczne wnętrze i równomiernie rozmieszczone oczkowanie podkreślają jego wyjątkowy charakter.

Z kolei Maasdamer Caracter – ma delikatnie pikantny smak, liczne oczkowanie, a jego delikatna i sprężysta konsystencja zachwycą zarówno oczy jak i podniebienie każdego konesera.

Wreszcie Kaaslander Premium – jest serem szczególnym. Jest delikatny i kremowy z licznym oczkowaniem. O jego unikalnym charakterze decyduje nuta owoców wiśni, która jest ukryta w jego smaku – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz.

– Mocną stroną segmentu serów Premium jest brak dostępnych zamienników. Rynek sera w Polsce rośnie ok 2-3% w ciągu roku, ale w przypadku takich serów różnie to wygląda. Dzisiaj konsumenci lubią jeść zdrowo, ale jednocześnie mieć produkt łatwy do spożycia, wygodny. Sprzedaż detaliczna serów premium odbywa się poprzez wszystkie podstawowe kanały ze szczególnym naciskiem na sklepy specjalistyczne oraz delikatesy – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz.

aktualizacja (RP) 10.11.2015