Spółdzielnia Agropur potwierdza dobre wyniki

24 lutego 2015 wróć do listy informacji »

4,7 mld USD obrotów i 276 mln USD przed opodatkowaniem i amortyzacją. Taki wynik roczny za okres XI 2013-X 2014 ogłosiła największa kanadyjska spółdzielnia mleczarska.

CEO w Agropur Robert Coallier uznał ten wynik za historyczny i strategiczny dla całej Grupy biorąc pod uwagę wysoko konkurencyjny rynek rodzimy.

Agropur przetwarza rocznie 5,4 mld litrów mleka i należy do grona największych mleczarni na świecie. W 2014 roku forma przejęła firmy Dairytown Products (Nowy Brunszwik, Kanada), Davisco Foods International w USA i Sobeys’ w zachodniej Kanadzie. Przejęcia pozwoliły zwiększyć skup mleka o połowę. Obecnie firma ma 8 tys. pracowników i 40 zakładów przetwórczych w Kanadzie i USA.

Firma znana jest z wytwarzania produktów markowych: OKA, Natrel i. Za najbardziej znaczący firma uznała wzrost sprzedaży serów marki OKA dzięki komunikacji podkreślającej najwyższą jakość, świeżość i naturalność. Zarząd Agropuru cieszy się też z wzrostu produktów marki Natrel we wszystkich – jak podkreśla firma – kategoriach. Także produkty marki iögo wywarzane wspólnie z Agrifoods osiągnęły 12% udział w rynku po zaledwie dwóch latach obecności na rynku.

Agropur ostatnio zainwestował 100 mln USD w rozwój rynku serów wyższej jakości.

Firma nie zapomina o zrównoważonym rozwoju: w szeregu zakładów prowadzono projekty skutkujące obniżeniem zużycia wody np.: w zakładzie Ville Saint-Laurent taki project przyniósł oszczędności rzędu 212 mln litrów wody.

aktualizacja (RP) 16.02.2015