2018 rok zapisze się w historii mleczarni Spomlek (SM) pod względem rekordowej ilości sprzedanych serów. Mleczarnia odnotowała znaczący, bo aż 20% wzrost sprzedaży serów premium. Poza tym jako pierwsza firma w Polsce wprowadziła do sprzedaży izolat białek serwatkowych WPI.
Rok 2018 Spomlek może zdecydowanie zaliczyć do udanych. Ten czas upłynął pod znakiem licznych inwestycji w zakresie produkcji, umacniania pozycji lidera w segmencie serów premium oraz rozwoju działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Dobry rok
Ostatnie 12 miesięcy były dla Mleczarni Spomlek bardzo intensywne. Łączna ilość wyprodukowanych przez nią serów wyniosła niespełna 24 tys. ton, jest to o 10% więcej w porównaniu do roku 2017. Ponadto udało jej się wypracować zysk na satysfakcjonującym poziomie.
– Patrząc na cały 2018 rok mimo licznych zawirowań na rynku mleczarskim jesteśmy zadowoleni z wszystkiego, co udało nam się przez ten czas osiągnąć. Mamy jasno wytyczoną ścieżkę swojego rozwoju i staramy się jej trzymać, co nie oznacza, że jesteśmy zamknięci na to, co dzieje się w branży, a wręcz przeciwnie. Bacznie obserwujemy, analizujemy, a nawet staramy się wyprzedzać trendy panujące na rynku serów. Przede wszystkim skoncentrowaliśmy się na umocnieniu naszej pozycji rynkowej oraz pozycji naszych kluczowych marek – Serenada i Skarby Serowara. Ponadto udało nam się osiągnąć główny cel, czyli zwiększenie rentowności sprzedaży. Liczymy na to, że w 2019 roku ten wzrost przekroczy 7% – podkreśla Edward – Bajko, Prezes Zarządu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.
Liczne inwestycje i modernizacje
Rok 2018 był intensywny dla mleczarni również w kontekście przeprowadzonych inwestycji. Obejmowały one przede wszystkim działania w zakresie poprawy efektywności energetycznej, które umożliwiły oszczędność energii we wszystkich zakładach mleczarni o ok. 20%. Skupiono się również na zwiększeniu mocy przerobowych oraz wprowadzaniu ulepszeń w obszarze produkcji. Na potrzeby działu proszkowni zakupiono urządzenia umożliwiające produkcję izolatów białek serwatkowych. Z kolei do działu konfekcji mleczarnia kupiła i uruchomiła nową linię do pakowania plastrów sera. Mleczarnia Spomlek od początku swojej działalności dużą uwagę przywiązuje również do ochrony środowiska naturalnego. W tym celu rozpoczęła dwie inwestycje modernizujące i rozbudowujące oczyszczalnie ścieków w Radzyniu Podlaskim i w Chojnicach.
Rebranding polskiej w Polsce marki serów
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów w sierpniu 2018 roku mleczarnia postanowiła wprowadzić na rynek produkty pod marką Serenada w nowych odsłonach.
Trendy na rynku produktów nabiałowych zmieniają się bardzo szybko i aby za nimi nadążyć trzeba stale szukać nowych sposobów na zwrócenie uwagi konsumenta, wzbudzenie jego zaskoczenia. Po licznych badaniach doszliśmy do wniosku, że odświeżenie szaty graficznej Serenady jest właśnie tym, czego oczekuje dzisiejszy konsument i sygnały, jakie dostaliśmy z rynku utwierdziły nas tylko w przekonaniu, że podjęliśmy słuszną decyzję – tłumaczy Paweł Gaca, Wiceprezes Zarządu Spomleku.
Rebrandingowi towarzyszyła intensywna kampania reklamowa obejmująca telewizję oraz internet – video i display. Spot reklamowy był emitowany, m.in. na kanałach: TVN, Polsat, TVP1, TVP2 oraz w najpopularniejszych stacjach tematycznych m.in. TVN Style, Kuchnia+. W ciągu miesiąca od wystartowania kampanii uzyskał ponad milion wyświetleń w serwisie youtube.com.
aktualizacja (RP)