Dobry rok, choć nie rewelacyjny. Obroty 3,21 mld euro to wzrost o 3,2% w stosunku do 2013 roku.
Eliminując czynniki walutowe wzrost wyniósł 3%. Czynnikami decydującymi o dobrej kondycji firmy były markowe produkty: napoju Emmi Caffè Latte, sera Kaltbach oraz specjalności serowe ze Szwajcarii.
Należy jednak zwrócić uwagę na dynamikę sprzedaży w rodzimej Szwajcarii +1,2% i zerową dynamikę na rynku reszty Europy.
Dobrą dynamikę: 7,1%, wygenerowano na rynku amerykańskim, który przyniósł łącznie 25% obrotów.
Dobrą sprzedażą wyróżniały się na rynku szwajcarskim zwłaszcza sery świeże, które wygenerowały wzrost w wysokości 3,8% w stosunku do 2013 roku.
CEO w Emmi, Urs Riedener skomentował wyniki następująco: W Szwajcarii nawet przekroczyliśmy nasze oczekiwania. Jest jasne, że osiągnęliśmy wzrost, ale było to duże wyzwanie.
aktualizacja (RP) 09.02.2015