Spadające obroty, spadające ceny płacone rolnikom, zwolnienia personelu – z takimi czynnikami borykało się Valio w 2014 roku.
Valio narzeka, że jego udział w rynku mleka spadł poniżej 30%. Z kolei 47% sera spożywanego w kraju pochodzi z importu. Finowie częściej korzystali z niedrogich produktów, choć kilka wprowadzonych nowości doskonale się przyjęło np.: napój mleczny ze standaryzowanym poziomem protein (Valio Hyvä suomalainen Arki) okazał się sukcesem na rynku krajowym.
Wielkość przychodów spadła o 3,9% z 2,029 mld euro do 1,95 mld euro. Sprzedaż na rynkach zagranicznych spadła o 9%, a na rynku rodzimym o 0,8%.
Najgorsza sytuacja nastąpiła na odcinku rosyjskim: zamiast spodziewanych 400 mln euro w kasie Valio pojawiło się zaledwie 258 mln euro. W tym czasie Valio zainwestowało 152 mln euro i przetworzyło 1,93 mld litrów mleka.
aktualizacja (RP) 03.03.2015