W pierwszej połowie tego roku w porównaniu do
analogicznego okresu 2017 roku popyt na lody produkowane przez wiodącą
łotewską mleczarnię Food Union wzrósł na rynku lokalnym o 25%. Firma w
tym sezonie sprzedała prawie 2500 ton lodów, ustanawiając rekord i
osiągając najwyższy wolumen sprzedanych lodów w ciągu ostatnich pięciu
lat. Dużym wzięciem cieszą się lody stworzone specjalnie na 100-lecie
państwa łotewskiego.
– W tym roku warunki pogodowe szczególnie sprzyjają mieszkańcom Łotwy,
którzy nudzą się już gorącym słońcem. Potwierdzają to wyniki sprzedaży,
które są o 20% wyższe niż planowano. Lody to bardzo popularny produkt.
Najczęściej wybierane są lody TIO plombir, klasyczne lody Pols i
Karlsons. Ponadto miłośnicy lodów chętniej próbują nowości w tym sezonie
– mówi Sandra Usaczew, Brand Manager Lody w Food Union.
Jeśli spojrzeć na pierwsze półrocze 2018 roku, najwięcej losów sprzedano
w maju, który zaskoczył wysokimi temperaturami. W czerwcu wyprodukowano
rekordowy wolumen: 1 338 ton lodów.
Food Union wypuściła na rynek osiem nowości w linii tak popularnych na
lokalnym rynku marek jak Ekselence, Kārums, Pols, Tio oraz Rasēns.
Szczególnie popularne okazały się wśród nowości lody Pols z lukrem
cytrynowym oraz linia pod nazwą „Stulecie Łotwy” (Simts Latvijai) wydana
specjalnie na rocznicę ustanowienia państwowości przez Łotwę.
Food Union jest liderem rynku lodów na Łotwie – ma ponad 50% udziału.
aktualizacja (RP)