W segmencie serków śmietankowych dominuje smak naturalny

27 października 2015 wróć do listy informacji »

– Największym powodzeniem wśród konsumentów cieszą się serki śmietankowe naturalne. Stanowią ok. 50% ogólnej sprzedaży w tej kategorii galanterii mleczarskiej – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM).

– Chętnie wybierane są też typowe polskie smaki: cebulka ze szczypiorkiem, czosnek, chrzan. Polski konsument lubi rodzimy smak. Wybiera produkt naturalny, a jeśli z dodatkami to takimi, które tradycyjnie w polskiej kuchni dodajemy do mięs. Najchętniej czerpiemy z bogatej oferty przyprawowo-ziołowej, która od lat gości na naszych stołach. Wytrawne serki do smarowania stanowią zdecydowaną większość tych najchętniej kupowanych.

Zwolennicy serka na słodko najczęściej łączą ten naturalny z miodem lub konfiturą – dodaje Ewa Gromadzka.

– Zaobserwowaliśmy zmiany w nawykach żywieniowych konsumentów. Rośnie tendencja do zastępowania produktów do smarowania o wyższej zawartości tłuszczu właśnie serkami, które mają go 4-krotnie mniej.

Serki zaspokajają także gust wielbicieli twarogów. Pozwalając im w wygodny sposób łączyć smaki np. na kanapce. Warto pamiętać, że serki do smarowania są również zdrowe. Dostarczają przede wszystkim znacznej ilości cennego białka – ok 6 %, tłuszczu o unikalnym składzie – ok 23%, niewielkich ilości laktozy – ok 3,9% oraz witamin i soli mineralnych – wskazuje Kierownik Marketingu w mleczarni Mlekpol (SM).

aktualizacja (RP) 23.10.2015