Warto promować produkty mleczarskie

30 maja 2025 wróć do listy informacji »

– Konsumpcja mleka na poziomie 322 kg na osobę rocznie w Polsce jest stosunkowo wysoka w porównaniu do wielu innych krajów – powiedział Forum Mleczarskiemu Arkadiusz Pisarek, prezes zarządu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich (KZSM Zw. Rew.). – Wskaźnik ten sugeruje, że Polacy wykazują silne przywiązanie do produktów mleczarskich. Warto jednak zwrócić uwagę, że choć Polska jest jednym z większych konsumentów nabiału w Europie, są kraje, w których spożycie okazuje się wyższe, np. Finlandia czy Szwecja. Dbając o zdrowie naszego społeczeństwa, pamiętajmy i promujmy konsumpcję nabiału, który dostarcza wapnia, białka i witamin. 

– W tym względzie KZSM Zw. Rew. od wielu lat prowadzi skuteczne działania na rzecz wzrostu spożycia mleka i jego przetworów poprzez budowanie pozytywnego PR wokół tych produktów poprzez kampanie społeczne, m.in. ,,Polskie produkty mleczne królują na stole” czy ,,Film – Wybieram produkty mleczarskie”. Na powyższe działania KZSM Zw. Rew. pozyskuje środki finansowe z Funduszu Promocji Mleka. 

Zapytany o pierwsze reakcje decydentów w branży mleczarskiej na strategię dla polskiego sektora nabiałowego Arkadiusz Pisarek odparł:

– Inicjatywa pięciu organizacji mleczarskich, w tym Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich (KZSM), dotycząca opracowania „Mleczarskiej Mapy Drogowej”, spotkała się z pozytywnym odbiorem wśród decydentów oraz przedstawicieli branży. Studium przypadku przedstawione przez prezesa Stefana Stachowiaka ze Spółdzielni Mleczarskiej w Gostyniu ukazało praktyczne aspekty wdrażania założeń strategii oraz potencjał rozwojowy polskich mleczarni. Jego doświadczenia i sukcesy stanowią inspirację dla innych podmiotów w sektorze, podkreślają znaczenie innowacyjności, współpracy oraz dostosowywania się do zmieniających się warunków rynkowych.

Decydenci doceniają kompleksowe podejście prezentowane w strategii, która uwzględnia zarówno aspekty produkcyjne, jak i marketingowe oraz edukacyjne. Podkreślają również wagę współpracy międzyorganizacyjnej w celu osiągnięcia wspólnych celów i wzmocnienia konkurencyjności polskiego mleczarstwa na arenie międzynarodowej.