– Współpraca z dyskontami jest dla nas dobra, ale
chcemy mocniej stawiać na własną markę – Zarząd Łowicz (OSM) kontynuuje
duże zmiany w strukturze sprzedaży własnych produktów. W planie rocznym
jest zmiana proporcji z 40% do 60% na rzecz brandu „łowickie”.
– Aktualna sytuacja w proporcjach sprzedaży sprawia, że około 2/3
całkowitej produkcji Łowicz (OSM) realizowana jest na rzecz największych
graczy na rynku dyskontów. Mimo niewątpliwych korzyści związanych z
tymi transakcjami, w Spółdzielni realizowana jest polityka mająca na
celu zmianę proporcji całkowitej produkcji dla dyskontów. Obecny zarząd
odważnie stawia na odbudowę wizerunku marki, a tym samym wzrost
sprzedaży produktów w pasiastych opakowaniach.
– Największe sieci handlowe to nasi ważni partnerzy, dla których
sprzedajemy duże wolumeny w markach własnych. Z tej kooperacji jesteśmy
niezwykle zadowoleni, można powiedzieć że jest modelowa. Naszą ambicją –
jako zarządu i liczącego ponad 110 lat tradycji środowiska – jest
jednak rozwój własnej marki, ze słynną łowiczanką w logo – komentuje
Wojciech Jezierski, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu i Marketingu.
– Realizowane już plany dywersyfikacji sprzedaży mają też zapobiec
negatywnym skutkom hipotetycznego odejścia jednego z dyskontowych
partnerów. Poprzedni zarząd Łowicz (OSM) silnie postawił na współpracę z
sieciami, nie zadbano jednak należycie o zabezpieczenie interesów
strategicznych spółdzielni. Od początku naszej kadencji dbamy o to, by
niekorzystne proporcje 60% do 40% na korzyść marek własnych dyskontów
odwrócić – zapowiada Wojciech Jezierski.
Wspomniany plan realizowany ma być na przestrzeni najbliższego roku. Do
końca 2018 Łowicz (OSM) chce, aby 55% produkcji było sprzedawane w marce
łowickie. Najintensywniejsze prace dotyczą dystrybucji w kanale
tradycyjnym. Zawsze byliśmy tam obecni, ale w tej chwili prężnie
zwiększamy ilość indeksów dostępnych w tym kanale. Nasi handlowcy
dysponują materiałami POS, dbają o półki, są aktywni w gazetkach
promocyjnych – mówi Joanna Kołodyńska, kierownik Działu Marketingu
łowickiej spółdzielni mleczarskiej. Pomóc ma także prowadzona od czerwca
kampania reklamowa mleka łowickie. Łowicz (OSM) postawił na szeroką
promocję w spotach telewizyjnych i w internecie.
aktualizacja (RP)